ÖNKORMÁNYZATI
VÁLASZTÁS 1998
Van
más választás
POLGÁRI EGYÜTTMŰKÖDÉS
VÖRÖSVÁRON
BOTZHEIM ISTVÁN
|
52 éves nős, három gyermek apja.
Gépészmérnök, gazdasági mérnök,
1990-től 94-ig Pilisvörösvár polgármestere
1998-2002
POLGÁRMESTERI PROGRAMOM
Alapelveim:
Elvhűség:
-véleményem szerint a település
vezetésében erkölcsi megújulásra van szükség. Nincs külön politikai
erkölcs és külön gazdasági erkölcs és magánéleti erkölcs.
CÉLOM:
- becsületes,
megveszteget-hetetlen, szavahihető közéleti
munkálkodás,
- törvényes,
nyilvános, egyenes és ellenőrizhető politizálás;
- a
világos elvek, szilárd erkölcsi értékek
és ellenőrizhető programok vezérelte döntések Pilisvörösvárért.
- legyen
Vörösvár a közéleti és környezeti
értelemben vett tiszta igazságos és testvéries légkörben élő
polgárok városa.
Szociális elveimnek elfogadom a kereszténydemokrácia szociális alapelveit a közjó, a szolidaritás
és a kisegítés /szubszidiaritás/ elvét.
Bár önkormányzati választásokra
készülünk, elöljáróban mégis elvi szempontokat szeretnék tisztázni, mert a
település elmúlt négy évében számos esetben sérültek a demokratikus alapelvek.
A politikai frakciómentes testületi
munkáról szóló igéretek csapdának számítanak. Ezzel a a testület
megoszthatósága ténykérdéssé, a feszes és érdemi testületi munka álommá válhat.
Hiszen a frakció nélküli képviselők egyedül készülnek az ülésekre, mig azok
akik nyilvánosan nem mutatják összetartozásukat titokban összebeszélhetnek.
Akinek érdeke, végtelen vitákban lefáraszthatja a frakció- és
politikamenteseket engedelmes szavazógéppé téve őket, megfosztva a hatékony és
konstruktív munka lehetőségétől.
Ezért,
ha választóim megtisztelnek bizalmukkal:,
-az önkormányzatba bejutott képviselők
számára világossá teszem elkötelezettségemet, hogy a választók akaratát tiszteletbe tartom, mert ők politikai
párt jelöltjére szavaztak amit a pozíció megszerzése után mint egy rossz
kabátot nem dobhatunk el. Elegendő számú képviselő bejutása esetén frakciót
alakítunk és annak működésében részt veszek. Munkánk a bevált
demokratikus szabályoknak megfelelően önkormányzati
képviselőcsoportban folyik.
A Szervezeti-és Működési
Szabályzatban szabályozni fogjuk a zárt ülések elrendelésének szabályait
oly módon, hogy azokra csak valóban indokolt esetben kerüljön sor.
A közjót szolgálom minden döntésemben.
Ezért a pályázatokat a köz érdekének
figyelembevételével bíráljuk el. Az operációkutatás eredményeinek felhasználásával,
objektív, számítógép támogatásával
működő pályázatelbíráló, döntéselőkészítő rendszert alakítunk ki.
Nyilvánosság:
Az önkormányzat munkáját a
választópolgárok a médiumok segítségével kísérik figyelemmel.
A
nyilvánosság kialakult infrastruktúrája alkalmas a tájékoztatásra, csupán a valódi közszolgálatiságot kell visszaállítani.
A hírközlési esélyegyenlőség érdekében vissza kell állítani a mindenki
által hozzáférhető sajtóközlemények és
sajtótájékoztatók rendszerét a kisebbség véleményének megjeleníthetőségével
is. A testületi határozatokat
eredetiben kell közölni a manipulációk és elhallgatások elkerülésére. A
felelős szerkesztő autoritását és felelősségét a sajtótörvény szerint kell
visszaállítani. A médiatörvény közszolgálati médiumokra vonatkozó szakasza
szellemében a közszolgálatinak tekinthető
médiumok, /községi újság, kábeltévé
ha községi tulajdon és finanszírozású/ felügyeletét széles társadalmi bázison alapuló felügyelő-bizottság utólagos ellenőrzése alatt kell
működtetni. A községi újság jelenleg ráfizetéses. A nyilvánosság eszközeinek
gazdasági stabilizálását átgondolva kell létrehozni a községi újság és a kábeltévé stúdió megnyugtató finanszírozását.
A községi újságnak pályázat útján
választott, a község által fizetett főszerkesztője legyen.
A kábeltévében
az önkormányzati részesedés tisztázása után közvetítéseihez és más,
nyilvánosságot szolgáló tevékenység önkormányzati
költségvetési hozzájárulást szintén nullszaldóra történő beállítását
kell biztosítani.
Támogatom
a különálló kábeltévé hálózatok
összekapcsolását és egységesítését.
Javasolom
az önkormányzati határozatok és rendeletek kihirdetési
helyének a szokásosokon /hírdetőtábla és könyvtár/ túlmenően az internetre való felrakását is.
Szakszerűség
és
tárgyilagosság:
a képviselőtestület mindenkori többségi
részének politikai, elvi és világnézeti felfogása hitvallása nem fog
közvetlenül megjelenni a település szakmai vezetésében, hanem a szakmai ismeretek,
illetve a beszerzett szakvélemények
tárgyilagos szűrőjén keresztül
fog érvényesülni.
Ezért,
ha választóim megtisztelnek bizalmukkal:,
- az intézmények, egyházak, civil érdekképviseleti és kulturális szervezetek közvetlen politizálását nem
támogatom, abban még kérésre sem veszek részt.
-a választandó intézményvezetők pályázati értékelési tényezői között
szerepeltetni ajánlom az effajta semlegességet.
Az ilyen módon értelmezett semlegességet valamennyi oktatási intézet oktatási, nevelési programjában
is javasolom érvényesíttetni.
-az egyházakkal való kapcsolattartásban
világossá teszem az egyházak vezetői számára elhatározásomat a helyhatóság és az egyház
különválasztására. Egyházi
személyek változatlan megbecsülést
fognak élvezni a protokoll listán.
-politikai
tevékenységet végző, vagy tevékenységét hatalmi célokra bújtatottan
felhasználó civil, vagy kisebbségi
érdekvédelmi szervezetektől
elhatárolom magamat.
Összeférhetetlenség:
az összeférhetetlenségi törvény
megszületéséig az általam támogatott frakcióban dolgozó képviselőknek
javasolom:
-ne
folytassanak tervezési tevékenységet
sem az önkormányzatnak sem
állampolgárnak, a rendezési terv magánérdekből /telekspekulációs
célból/ történő módosítási
/barkácsolási/ kísérletek megelőzése érdekében.
-saját
szakmai tevékenységében, vállalkozási területén ne pályázzanak az önkormányzat beruházási, üzemeltetési feladataira.
-ne
legyenek települési intézmény vezetői.
- az újonnan felállott képviselőtestületben
javaslatot teszek bizottság
felállítására abból acélból, hogy az elmúlt években összeférhetetlen
tevékenységek, felvett összegek, kárt
okozott szerződések nyilvánosságra kerüljenek.
A többpárti
demokrácia
továbbfejlesztése:
A
helyi politikában a következő négy évben is valódi sokszínűséggel lehet
számolni. Ennek megfelelően a képviselőtestület munkáját meghatározó Szervezeti -és Működési Szabályzatot javasolom átdolgozásra. Célszerűnek látszik a
"Frakcióvezetők Egyeztető
Testület"-ének felállítása mely döntési hatáskör nélkül ugyan, de
szorosabbá teheti a kapcsolatot a polgármester és a különböző frakciók között.
Az Egyeztető Testület -választásokat
tükröző összetételben- biztosítja a lehetőséget, hogy a
polgármesterrel, -két testületi ülés között- a heti üléseiken információkat
cseréljenek véleményt alkossanak folyó aktuális ügyekben. Két testületi ülés
között ezzel megmarad a különböző
politikai erők kapcsolata egymással és a polgármesterrel.
Az összefogás, közmegegyezés segítése
Rendszeres
találkozókkal szeretném biztosítani az egyesületek,
klubok, polgári csoportosulások, érdekvédelmi szervezetek életének
megismerését , munkájuk, céljaik támogatását.
-a
közélet iránt érdeklődő szakemberekből az önkormányzat segitésére tanácsadó
testület szervezésére teszek javaslatot, később meghatározandó név alatt. A tanácsadó
testület köztiszteletnek örvendő tagjait támogatom abban, hogy szakmai,
kulturális területen maguk köré civil egyesületeket szervezzenek. Ezzel az
önkormányzat beágyazódását szeretném segiteni településünkön.
-önkormányzati
rendeletben kell a községi ünnepek
rendjét szabályozni,
meghatározva a társadalmi szervezetek illetve az önkormányzat feladatait.
-külön
kell szólni az egyesületek támogatásáról és az önkormányzat költségvetési részvételéről
ünnepeink finanszírozásában.
A hivatal az önkormányzat
keze
Ezért,
ha választóim megtisztelnek bizalmukkal:,
-hatékony
és arányos polgármesteri hivatal létrehozását kezdeményezem, mert az a választópolgárokkal
napi érintkezésben hajtja végre a képviselőtestület és a polgárok akaratát.
Hatékony
az a hivatal amely világosan áttekinthető szervezettel, hozzáértő, szakképzett, erkölcsös
köztisztviselőkkel, egyértelmű tájékoztatással, és felelősségrendszerrel áll a
polgárok rendelkezésére. Tisztviselői pályázattal nyerik el munkahelyüket.
Arányos
az a hivatal amely a szükséges feladatokhoz mért létszámmal, hatékony és a feladat
igényelte ráfordítással dolgozik. A tisztviselőhöz kitalált látszatmunka a
település költségvetését szipolyozza.
Értelmes vagyongazdálkodás
A település költségvetése tendenciájában
csődközeli hely-zetbe jutott. A cél, hogy az önkormányzati intézmények és a
Polgármesteri Hivatal működése mellett évi kb. 10-15%-os beruházási lehetőség
maradjon.
Ezért,
ha választóim megtisztelnek bizalmukkal:,
-
a csőd elkerülése érdekében
már az első költségvetési évben, tehát az 1999-es költségvetésben alkalmazni
javasolom a település gazdálkodását
megerősítő intézkedéscsomagot
-
az intézmények finanszírozását
/oktatási, egészségügyi, intézmények, polgármesteri hivatal/ új alapokra
helyezve, normatív statisztikai
tapasztalatokra alapozva, takarékosan
kell megoldani. A nem kötelező feladatokat végző intézmények finanszírozásában
fontossági sorrend szerint javasolok dönteni.
-
a helyi források kiaknázhatóságát
a hasonló települések összehasonlító vizsgálatával ajánlatos feltárni. E
vizsgálat eredményei alapján igazságos
helyi adórendeletet és az adóbeszedési gyakorlat kell kialakítani.
-minden
lehetséges pályázati forrást meg fogok
ragadni ami bevételeinket növeli. Ez a polgármesteri hivatal munkatársainak
szakmai hozzáértését is igényli.
-
elhanyagolt külföldi kapcsolatainkat
ismét megfelelő szintre fogom emelni. Személyi kapcsolatok helyett
ismét az intézményes kontaktus létrehozását szeretném erősíteni a támogatások vagy tőkebevonások
újra való felélesztéséhez
-a
községi vagyont megtartani és
gyarapítani fogom. Ez nem lehet öncélú feladat a vagyontárgyak a községért
vannak.
Meg szeretném teremteni az építési telkek vásárlásához a szociális támogatás
rendszerét /rászoruló
fiatal házasok/ Az építési telkeket
folyamatosan gyarapítani kell. Ennek módja a nyilvános árverésen -csak Vörösváriaknak- napi piaci áron
eladott telkek helyett a belterületbe vonandó mezőgazdasági területeken egybefüggő táblák vásárlásával újabb telkek kialakítása.
- A
települési tulajdonban lévő, üzleti
célra használható ingatlanokat úgy kell hasznosítani, /bérbe adni,
eladni stb./ hogy a településeknek a lehető
legnagyobb bevételt eredményezzék, bérleti díj, adó, kamat
formájában. Élni kell az elővásárlási jogunkkal ha a
települési területen épült vagyon cserél gazdát. Nem fordulhat elő, hogy az
elővásárlási jogról a klientúra javára mondunk le.
- A
vállalkozások számára fontos az esélyegyenlőség a szabad verseny és szükség esetén
a támogatás biztosítása
Tavaink
egy részét, vállalkozások részére
felszabadítjuk ha az a vállalkozás a polgárok szolgálatára és a község
javára válik.
A településüzemeltetés biztonságának növelése
A
településgondnokság intézménye bevált, viszont működésének biztonságát növelni kell. Szervezeti
módosítással célszerű felkészülni a
szennyvízcsatorna-hálózat bővüléséből szár-mazó
többletfeladatokra. Szükség esetén szervezetileg és gazdaságilag önállóan létre kell hozni a települési
csatornaüzemet.
A
lakásprivatizáció végrehajtása után létrejövő szociális lakások az eddiginél magasabb szintű üzemeltetési és karbantartási munkát
igényelnek. Ennek a feladatnak a finanszírozására a lakásalap és a központi
/parlamenti/ szociális járandóság szolgál. Rendeletben kell szabályozni a
szociális lakások bérleti és
díjfizetési, illetve szociális lakbér-támogatási feltételeit. A rendelet külön fejezetben fog kitérni a
szolgálati célból kialakított lakások férőhelyek kiutalási- és díjfizetési
rendszerére..
Hajléktalanszálló /nem állandó/ tartalékolását
célszerű megfontolni.
A községi utak karbantartása
a meglévő munkaerő és felszerelés bővítését igényli. A bővítéssel
az útkarbantartás szezonjellegét kell kiküszöbölni és minőségét nagyságrenddel növelni.
Közterületeink,
közparkjaink tisztántartása ápolása községi kertészcsoport
felállítását igény-li. Ebben munkában szakmai, napi gyakorlatában és
feladataiban fizetett települési alkalmazottak fogják a főszerepet vinni. Civil
egyleteket az ötletadásban, véleménykérésben, az egyetértésbe szeretném
bevonni. A környezetvédők tevékenységét
a civil szférában szeretném támogatni.
A hulladékszállítási szerződés díja a
nagy távolság és a koncesszor saját maga által felismert monopolhelyzetéből adódóan
az indulási összeg duplája lett.
A
teljes szerződést ill. a hulladékkezelési feladatot át kell gondolni. A
fenntartható környezethez szükséges hulladékgazdálkodás alapkérdésének tekintjük regionális új szeméttelep üzemeltetésével, vagy a meglévő szerződés
keretei között oldható-e meg sikeresebben. Itt már a válogatott hulladékgyűjtés és a haszonanyag visszanyerés
feltételeit is meg kell teremteni.
A
településgondnokságtól a megnövekedett feladatai miatt a továbbiakban hétvégi ügyeletet kell kérni.
A
helyi csatornaüzem és más közműtársaságok
szolgáltatási szerződéseit a szolgáltatási biztonság és díjrealitási szempontok alapján felül kell vizsgálni. Szükség szerinti
módosításokat kezdeményezni fogom.
A
gázművek kivételével minden közműnek van Vörösváron kirendeltsége. A gázműveknek kirendeltség telepítése
céljából fel fogom ajánlani a községi tulajdonú, de csökkenő szerepű PB gázpalack
cseretelepet.
A
temető biztonságos üzemeltetése kerítést, újrafogalmazott temetői rendtartást igényel.
Folytatni
kell egy helyi buszjárat
beindítására tett erőfeszítéseket, akár helyi
vállalkozói erő bevonásával szükség esetén koncessziós pályázat
kiírásával. A helyi buszjárat
egyik feladata lesz a vasútállomás
és ezzel a vasúti közlekedésnek
a település lakosságának jobb elérése.
Egy koncessziós pályázat kiírásának kilátásba helyezése hangsúlyos érv
lehet a budapesti járatok színvonalának
emelésért a közlekedési vállalattal folytatott tárgyalásokon. Jegy, bérletárusítás helyben kívánatos. A vasúttal folytatandó tárgyalások
során világossá kell tenni álláspontunkat a vasúti közlekedés elsőbbségéről. A
mostani vasút visszafejlesztéssel nem értünk egyet.
A
Szabadság-liget biztonságos vízellátása érdekében a már
megépített külön betápláló vízvezeték folyamatos üzemelését
megőrizzük. Vízvezeték felújítása
szükséges a Dózsa Gy. utcában.
Oktatás, kultúra,
kisebbség, sport
Bizonytalanság tapasztalható az oktatási
intézményekben az önálló gazdasági működésük, a felelőség és a finanszírozás
kérdésében. A folyamatos megszorító intézkedések és a visszatért elvtelen
protekcionizmus arra kényszerítette az intézményvezetőket és a gazdasági
irányítókat, hogy folyamatos túltervezéssel dolgozzanak. Ezzel az oktatás finanszírozása káosz jeleit mutatja.
Ezért, ha választóim megtisztelnek bizalmukkal:,
-javasolni
fogom, hogy a megalakuló képviselőtestület fél éven belül alkossa meg az oktatási koncepcióját.
A koncepció súlypontjai:
-a
várhatóan módosuló NAT feldolgozása,
-az
oktatási intézményrendszer tartalmi kérdései:
-kapacitás rögzitése,
-szintek rögzítése: óvodák, ált.
iskolák, közép fokú, felsőfokú? /kell-e
három általános iskola/
-átjárhatóság:,
-tartalmi feladatok: alapos ismeretátadás,
vagy szemfényvesztés a tagozatokkal és szakkörökkel,
-az oktatás finanszírozása,
-az
egységes oktatási koncepcióban meg fogjuk határozni a Német Nemzetiségi Képzési Központ szerepét is.
-a koncepció bevezetésének hosszú távú de
következetes módszere. /ne legyen bizonytalanság, és stabilitáshiány az intézményekben./
-az
állami normatív oktatási járandóságon felüli települési kiegészítő
finanszírozást is normatív alapokra kell helyezni a protekcionizmus és a lobbizhatóság kiküszöbölésére.
A fej-kvótarendszer alapja az országos és helyi tapasztalatokból levonható
statisztikai adatképzés lesz. A rendszer bevezetése a pedagógusok széleskörű bevonásával,
folyamatos tájékoztatása mellett és végső egyetértésével, de lehetőleg már az
első költségvetési évben fog megtörténni.
- önállóan gazdálkodásukban meg szeretném
erősíteni a rendszerváltoztatáskor bevezetett intézményeket.
-az
intézményvezetők számára világossá szeretném tenni azt, hogy települési
képviselőtestület a jövőben a nyílt és őszinte, kiszámítható, protekciómentes
finanszírozást vállal. Elvárja viszont a valódi költségek és ráfordítások kimutatását.
-az
intézmények és a finanszírozó szervezet, /polg. mesteri hivatal/ számítógépeit
összekapcsolva a napi ellenőrzést kell biztosítani az elszámolásban.
-A
gazdaságilag önálló elszámolásúvá
vált óvodákat, iskolákat fel
kell arra készíteni, hogy a szűkülő központi támogatások mellett, -saját ráfordításaik megismerésével -képesek
legyenek a helyi, teherviselésre
alkalmas, áldozatra hajlandó
társadalom megszólítására.
/alapítványok, díjak bevezetésével/
Az
óvodáinkban már jelentkező újabb demográfiai
hullámra és a NAT által körvonalazott
képzésre felkészülve ismét át kell gondolni férőhelyeinket az általános iskolai oktatásig.
Amennyiben
elfogadható szellemiségű polgári
kezdeményezés van esetleg tanintézmény
pl. óvoda átvételére és
üzemeltetésére, támogatom mivel ezzel az oktatási nevelési elv és módszer kínálat színesedik, de a települési
terhek is csökkenhetnek.
A kisebbségek támogatása
a szolidaritás igényével de a kisegítés
/szubszidiaritás/ elveinek szigorú
betartásával történjen. Sérti
a kisegítés elvét ha egy kisebbség településirányítási vagy vállalkozási
feladatokat vindkál magának. Vörösvá-ron két
kisebbség létezik: a hazai német és
roma népesség. Nem lehet megélhetés forrása vagy közpénzek
hozzáférésének eszköze a kisebbségi lét, illetve önazonosságtudat. Tehát a települési
önkormányzat támogatási igény elbírálásakor joggal vizsgálhatja a kisebbségi lét fenntartásának anyagi
igényeinek valódiságát -elfogadva bármely kisebbségez való tartozásnak
alkotmányos jogát- Kisebbségi ügyviteli
célokra az állami támogatást kell közvetíteni. Oktatási, nevelési és kulturális célokra a nevelők,
pedagógusok, és a nevelés alanyai helyi
forrásokból is részesüljenek. A központi állami forrásokat teljes
mértékben át kell adni.
A
kisebbségi egyesületeknek, kultúrcsoportoknak a támogatást közvetlenül
a települési önkormányzati képviselőtestület felelőségén belül javasolom oda
ítélni.
Meg
kell vizsgálni hosszútávú tervkoncepció szintjén egy teremjátékokra -kosárlabda, kézilabda-alkalmas-
szabványos sportcsarnok építését.
E célra életre hívott községi alapítvánnyal és címzett támogatási pályázatokkal
kell megalapozni a beruházás költségei fedezetét.
A labdarúgó
csapat szereplése Vörösvár hírnevét öregbíti, tehát a lehetőségekhez képest támogatni kell az egyesületen keresztül.
A támogatást pályázati formában fejleszteném tovább azzal a célkitűzéssel, hogy
magánszemélyek vagy vállalkozások saját felajánlásaival legyen lehívható. Ezzel
a folyamattal minél több szponzor mozgósítását szeretném elérni. Fontosnak
tartom, hogy sportéletünk elsősorban pilisvörös-vári nevelésű fiatalok bekapcsolásával
fejlődjön. A felsőbb osztályú mérkőzések lejátszására alkalmassá kell tenni a sportpályát.
Vizsgálandó
erre a célra magántőke bevonása.
Az
eddig is támogatott ágak /kézilabda, futball./ mellet javasolom elősegíteni a fiatalok nagyobb létszámú sportolását
lehetővé tevő sportágakat, valamint az akár vállalkozásként megjelenő szabadidős, idegenforgalmi jellegű sportágakat.
A
közösségi ház mint települési
intézmény nem tölti be a
kulturális élet szervezőjének szerepét. A ház a település szervezett rendezvényeinek
gazdája, az egyesületek
segítője és koordinálója kellene legyen. Jól megfogalmazott koncepcióval
és az ennek alapján az üzemeltetésre kiírt pályázattal, kell keresni a jelenlegi helyzetből adódó gondok
megoldását. A házat önkormányzati tulajdonban kell megtartani. A kulturális élet további színtere a közösségi
házon kívül a gimnázium díszterme, a Templom téri iskola tornaterme, is lehet.
A kulturális tevékenységek között elsőbbséget
élvezzenek a polgárok kezdeményezései.
Egészségügy,
szociális
ellátás.
Jelentős
vagyont képvisel a község szakorvosi
rendelője és az ott folyó egészségmegőrző munka.
Az
utóbbi években súlyos , és az 1998. évben csúcsosodó finanszírozási válság
alakult ki. Az elhúzódó hosszantartó válság megoldását azonnal megoldandó
feladatnak tekintem.
Ezért,
ha választóim megtisztelnek bizalmukkal:,
-az
orvosi rendelő létét, feladatait, helyét a település szolgálatában újra kell
gondolni.
-meghatározandó
a privatizálható és önkormányzati hatáskörben maradó szolgáltatások köre.
-ki
kell dolgoztatni a rendelőben minden tevékenység valódi költségét.
-a
valódi költségek igazságos
megosztásáról kell gondoskodni.
-ha
a fenntartási költségek a díjakban nem jeleníthetők meg akkor az intézetet
regionális szerepe miatt kvázi részvénytársasági -intézményfenntartó társulás - formájában üzemeltetjük a
szomszédos településekkel.
Ennek
érdekében sürgősen szakértői véleményt kell be szerezni a távlati privatizált kisvárosi egészségügyi modellre. Az elfogadott modell bevezetése és a
lelkiismeretes, jó szakemberek megtartása, anyagi megbecsülésük, valamint a
ráfizetésmentes működtetés feltételeinek biztosítását a vezető feladata kell
legyen. Meg kell teremteni a megépített mentőállomás és a rendelőintézet
összhangját. Az együttműködés minimális szintje az egységes ügyeleti és felelőségi rendszer.
-a
lakásprivatizációs törvény az országban talán Vörösváron nincs még végrehajtva,
tehát a törvényes lehetőségeket betartva, a privatizációt féléven belül
lezárandó. A privatizálás után önkormányzati
tulajdonú lakások száma kevesebb lesz annál ahány rászoruló család és
szakember mindig is lesz a faluban.
Tehát meg kell határozzuk azt a lakáslétszámot, ami ahhoz szükséges
hogy fiatal, építkezni nem
tudó házasok, munkanélküli házaspárok,
lakástulajdont fenntartani nem tudó idősek,
szociális rászorultság alapján lakáshoz jussanak. A lakásprivatizációt
úgy kell végrehajtani, hogy az eladott
lakásokból befolyt összegből új
lakásokat lehessen építeni a meghatározott lakásszám megközelítésére.
Az önkormányzat tulajdonában csak szociális lakások maradnak. Jó anyagi
helyzetben lévő községi alkalmazottak saját maguk gondoskodjanak lakásukról.
Településfejlesztés
Az
elmúlt négy évben két évig nem igényelt a önkormányzat céltámogatást a
csatornahálózat továbbépítésére. Egy teljes évig állt a csatorna építés. A
csatornaépítés továbbfolytatását a szükséges teljes települési terület helyett csak három nagyobb utcával,
/Szabadság ú., Kálvária ú., Kápolna ú./ körülhatárolható kisebb területre
korlátozták.
Az
erre a három utcára kapott állami céltámogatást egy évig nem vehették fel mert
a beruházást csak egy év múlva az utolsó pillanatban 1998 nyarán kezdték meg.
A focipálya mellet lakótelkeknek előirányzott
terület feltáró útjainak megkezdett és 80%-ban meglevő szervezése abbamaradt.
Ezért,
ha választóim megtisztelnek bizalmukkal:,
Fő
stratégiai irányoknak tekintem:
-a
településfejlesztési tervezés hosszútávra, -a választási ciklusokon túlnyúló-
szóló bevezetését,
-szennyvízcsatorna egy ütemben
történő befejezését,
-ahol
ez megtörtént a szilárd útburkolat
lakossági társulás szervezésével történő végrehajtását,
-a
korábban kijelölt tisztán vállalkozási
és szolgáltatási terület
visszaállításával a vállalkozások
letelepítését, áttelepítését
szorgalmazom azért, hogy megszűnjenek a lakott részeket szennyező
vállalkozások, ill. stabilizálódjon a
település-finanszírozás.
A
település Településszerkezeti Tervét
/ÁRT/, ismételten át kell dolgozni. Ezen belül a futballpálya környéki
lakótelkek feltárásának végrehajtását koncepció
és adórendelet módosítással kell megoldani.
Környezetünk
Településünk
arculatának megteremtése szükséges.
Hosszútávú tervem, hogy Vörösvár kertvárosként való megjelenését támogatom. A Fő
úti vállalkozások és szolgáltatások tulajdonosaival párbeszédben kell
megoldani -a 10. sz fkl. út elterelésére felkészülve- a bevásárló utca
tervszintű kialakítását, különös hangsúlyt helyezve a parkolás megoldására.
Környezetünket
óvó, fejlesztő munkát meghatározó intézkedési
terv hangsúlyai:
-az eltorzított településszerkezet rehabilitálása
-új
szennyezőforrások kizárása, meglévők
kotrollja, visszaszorítása,
-községcentrumok,
10-es út problémái,
tavaink állapota,
parkok, pihenő helyek létesítése
meglévő zöldterületi terv végrehajtása,
a lakókomfort
növelésére -ahol lehetséges- zöld
szigetekkel forgalomkorlátozott, szilárd burkolatú utcák átépítése
a szilárd
útburkolat fogalma: aszfalt helyett,
burkolókő
Múltunk emlékeit szeretném megőrizni:
a méltatlanul önkormányzati támogatás nélkül hagyott
tájházat több figyelemre méltatom,
a műemlék jellegű
izraelita temetőt jelentőségének megfelelő állapotban tartását támogatom és
óvom a körbeépítés ártalmaitól
Vörösvár
nagy értéke a kisvárosi szerkezet lehetősége, amit meg kell óvni.
Regionális
kapcsolatok
A
Pilisi Medence Településeinek Szövetsége keretén belül átfogó regionális
rendezési terv alapjainak lerakását kezdeményezem.
Ennek
elemei:
-az
M 0-ás autópálya megjelenésével várható vállalkozói területigény szabályozására
vállalkozói /ipari/ park(ok) kijelölése,
-a regionális hulladékkezelő
létrehozását szorgalmazom. Közösen kell keresnünk a regionális "szeméttelepet", amely képes a
szelektív hulladékgyűjtésre és a haszonanyag visszaforgatásra.
-koordinálni
fogom a szennyvízkezelő telepek rendszerét amivel a szükségtelen átemeléseket
meg lehet szüntetni a településhatároktól most már fügettlenedett
geomorfológiai lehetőségek kihasználásával
-rögzíteni
kell a településfejlesztési irányokat, tervezett üdülőterületeket, mezőgazdasági
területek célját szerepét, védőerdősávokat közösen fenntartott és védett
vízfolyásokat
-össze
kell hangolni a meglévő településszerkezeti terveket
Külkapcsolatok
- Vörösvár
leromlott jóhírét külföldön újra hiteles személyekkel és higgadt,
szakszerű külpolitikai irányvonallal lehet helyrehozni. A német kisebbségi
önkormányzat érdekvédelmi csoport, mint olyan anyaországi nyelvi, rokonsági és
kulturális kapcsolatokat ápol. A külpolitika, felelőse a képviselőtestület és
annak képviselője ill. megjelenítője a polgármester. Jó és hiteles diplomáciai
munkával elérhető, hogy ismét megnyíljon a külföldi támogatások és tőkebevonások
települési szinten jelentkező forrása.
Korábban
vállalt szerepemnek megfelelően feladatomnak tekintem a népek közötti híd
építést. A meglevő Erdélyi kapcsolataink teszik lehetővé, hogy a támogatás és a
tőkebevitel rajtunk keresztül is serkentő lehessen anyaországot kereső
barátaink számára. Ugyanakkor óvjuk a kapcsolatokat a haszonleséstől a civilizálatlan viselkedéstől. viszont
értékeljük a vendégszeretetet és a
nyíltszívűséget. Az arra érett és az egyesületek, polgárok által kellő
intenzitásra emelt kapcsolatokat hivatalosan
is megerősítjük /pl. Wehrheim/
Kedves Vörösvári Polgárok!
Íme, Önök elé tártam választási programomat. Természetesen
csak a legfontosabbakról tudtam szólni, hiszen egy-egy téma részletes kifejtése
oldalakat igényelne. A reánk váró rengeteg új feladatot csak sok munkával összefogással
tudjuk elvégezni. Szükség lesz Vörösvár valamennyi polgárának szorgalmára,
vállalkozókészségére.
Ez a távlatunk, mely bizakodóvá tehet valamennyiünket.
Pilisvörösvár polgárának lenni jelentsen jó életet, jólétet, és jókedvet!
Engedjék meg, hogy
minden erőmet bevethessem polgárainkért.
Kérem, menjenek el szavazni!
Szavazatukkal adhatnak bizalmat polgármesteri munkámhoz.
Kérem bizalmukat.
Pilisvörösvár,
1998.
október 1.
BOTZHEIM ISTVÁN
Van
más választás
POLGÁRI EGYÜTMŰKÖDÉS
VÖRÖSVÁRON
Impressum: BOTZHEIM
ISTVÁN VÁLASZTÁSI
PROGRAMKIADVÁNY Kiadó: MDF Pilisvörösvári Szervezete Pilisvörösvár Semmelweis-köz 5/3 Szerk. AmigoSoft Bt. Pilisvörösvár Fő út 72. |